torsdag 20 mars 2014

Småplock

Lite smått och gott sedan sist.

I egenskap av sekreterare i våran lokala jobb fackklubb har jag idag varit på en liten utbildning i att skriva motioner, en tur till Viskadalens Folkhögskola avklarad. Ikväll var det även gruppmöte i nämnden jag är invald i.

Förra veckan var jag på en endagarsträff med övriga avdelningar från vår region, lite planering inför framtiden.

Har fått klart med projektet jag skall köra nu i vår, 180 timmar till mitt förfogande, skoj!

Har officiellt blivit vald till kommun fullmäktige listan, val 2014.

Ökat mitt innehav i Industrivärden samt fördelat om lite i min ppm samt avtalspension, kastade ut Skagen Global ur portföljerna.

Ja, det kommer mera :)

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Spargrisens Mor sa...

Hallå! Kul att Du ger dig in i politiken. Kommunpolitik är intressant! Jag har själv varit politiker i kommunen 1990 -2006. Kommunfullmäktige, energinämnd, energibolaget, invandrarnämnd och överförmyndarnämnd och kommundelsnämnd. Även sedan jag slutat, så tycker jag det är intressant att följa md vad som händer i kommunen, och i politiken :)

nonhosonno sa...

Halloj, ja det är jätte intressant, en möjlighet att vara med och påverka samhället vi lever i, lärorikt och nyttigt, få lite mer förståelse i vissa frågor m.m.