måndag 6 januari 2014

Amortering krediter

Har tillbringat en stor del utav måndagen åt att räkna och fundera, gnuggat mina små grå. Har funderat lite in i framtiden på kommande utgifter.

Stortösen står snart inför att välja gymnasieinriktning med de ev kostnader det kan medföra.

Båda döttrarna växer och med det även utgifterna.

Bilen jag kör kommer inte hålla i all evighet, vad skall jag ratta frampå, större, mindre, nyare?

För att kunna sova gott om nätterna och ha möjlighet att ro allt iland krävs det lite action från min sida, har legat lite på sovlocket gällande våra krediter och skjutit det framför mig, borde amorterat mera, men jag är ju inte sämre än att jag kan ändra på mig.

Får omvärdera och omstrukturera lite i ekonomin, skjuta vissa inköp på framtiden, har idag bestämt att under oktober månad 2014 skall krediterna vara nollställda. Dela skulden med 10 och bara köra, blir även någon extra peng till buffertkontot, men mer om det i morgondagens inlägg :)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: