torsdag 10 oktober 2013

Omläggning lån

Våra bolån skall skrivas om nu i oktober och november, har bundet idag men kommer gå över till "rörligt" alltså 3 månades ränta istället. Lån 1 har idag en ränta på 3,75% och lån 2 en ränta på 4,10% så det kommer bli en liten sänkning av räntekostnaden, min plan är då att öka amorteringen. Låter lånen skifta form först, så jag har båda lånen "rörliga" sedan blir det till att boka in ett litet möte med banken och styra upp amorteringen.

Vad kör ni, rörligt eller bundet?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

11 kommentarer:

Per Penning sa...

Vi har hälften av varje men i förlängningen ska allt vara rörligt. :)

Anonym sa...

Alltid rörligt, litar på att marknaden kan marknaden bättre än vad jag kan...

Treminutersfeber sa...

På min bank räckte det med att skicka meddelande i inloggat läge och be om amortering på X kr på lån Y. Mycket smidigt så undersök de möjligheterna om man inte råkar tycka det är alldeles särskilt trevligt att träffa bankkontakten såklart.

MH sa...

Vi kör rörligt tillsvidare. :)

nonhosonno sa...

Ja bra tänkt :)

nonhosonno sa...

Ja rörligt blir nog bäst!

nonhosonno sa...

Hehe nja sådär jättespännande är det såklart inte att träffas :)

nonhosonno sa...

Ok kanon!

Håkan sa...

Med tanke på att räntorna var så pass låga och man lever på att tjäna pengar på nätet (lite dåligt med trygghet i detta yrke) valde jag att binda upp alla mina lån.

Visst kan jag förlora några kronor på detta men då jag kalkylerade med mycket högre ränta när jag köpte huset så känns det iaf som lite av en vinst.

Investerarens.se sa...

Jag kör helt och hållet på rörligt. Ger mer frihet tycker jag. Har dock inga gigantiska lån, hade nog resonerat lite annorlunda om det handlade om lån i miljonklassen.

Mvh
Investerarens.se

nonhosonno sa...

Tackar för inputen!