lördag 7 september 2013

Morgonaktivitet

Lördags morgon, och frukosten avklarad, steg ur sängen strax innan halv 8, har varit igång ett par timmar. Först mat till ungarna, sedan kaffe och frukost till mig och frugan sedan kaffe igen, myser en stund med fågelkvitter utanför, en underbar sensommar morgon.

Idag blir det loppis för stora tösen och frugan, vi behöver inhandla ridkläder till stortösen som börjat med hästar igen, så förhoppningsvis kommer vi hitta bra begagnade för en billig peng.

Jag själv borde laga några rostfläckar på bilen, men lusten har inte riktigt infunnit sig, så får se vad jag tar för mig. Bilen behöver även en rengöring invändigt, tror jag börjar med det :)

Får även göra ett litet röj i huset, dammsugning och lite plock.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

frugal timez sa...

hej hej.
här har jag med en härlig morgon!
vi har köpt ny dator då våran 5åriga Laptop la av..
det blev en Acer Iconia W510.
sååå nöjda. både laptop/platta i ett,mycket smidigt.
supernöjda!

minna sa...

Hoppas ni hittade vad ni sökte på loppisen. Själv har jag fortsatt rensa hemma. Nästa vecka ska det säljas...

nonhosonno sa...

Tack för input frugal timez!

Japp minna, hittade allt, stövlar, hjälm, väst, jacka, ridspö och 2 par byxor, allt till det behagliga priset av 400:-