lördag 21 september 2013

Krass ekonomi

Ytterligare en arbetsvecka har passerat, ligger här i min myssoffa, lördagsmorgon och inne på kopp nummer två. Hösten har anlänt, natt temperaturer runt 4 grader, fuktigt, löven faller.

Gått igenom lite bloggar på morgonen, såsom blogg titeln krass ekonomi antyder är vår ekonomi för tillfället, en eftersläpning från sommarsemestern, för mycket spending money.

Tur att det fylls på igen, nästa vecka kommer lönen och då jämnas balansen ut.

Är i behov av en ny dator, men frugans fungerar faktiskt rätt ok, ingen snabbhet men gör det den skall, så tror faktiskt att jag avvaktar lite med nyinköp.

Nu skall jag fylla magen med lite mat, en liten lövbiff till frukost, ja tack!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,


4 kommentarer:

minna sa...

Ja usch , tiden mellan augusti och september lönen känns lång! Dock blir lönen ingen tröst här. Har bara jobbat 60%, då studierna har tagit det mesta av tiden. Och har inte jobbat extra nätter alls...Prioriterat studier och familj...

nonhosonno sa...

Bra att prioritera, ja då får ni leva sparsamt, makaroner och ketchup är ju studenters huvudföda :)

Unknown sa...

Roligt att du hittat till min blogg. Kan du inte uppdatera hur det går med dina krediter. Jag såg målet för 2013 och scrollade igenom en del inlägg men hittade inget. Hur går det?

nonhosonno sa...

Japp, jag uppdaterar med ett inlägg :)