söndag 3 mars 2013

Nya friska

Pengar in i avtalspensionen hos Avanza, förra årets intjänade kapital, eller med andra ord, 4,5% av lönen jag avstått sitter nu fördelat på mitt konto.

Fördelningen ser således ut som följer,

Avanza Zero 39,9%
Skagen Global 30%
Danske Invest Sverige Likviditet 15%
Öhman Obligationsfond 15,1%

Värdet är till dagens datum 150182:- och ökningen hittills i år ligger på blygsamma 1,2%

Har dina intjänade kronor landat på ditt konto och hur har du fördelat dem?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har du i snitt per år i värdeförändring?

Mvh
P

nonhosonno sa...

I avtalspensionen vet jag inte, men i PPM ligger jag just nu på 6%

Sundare nu! sa...

Oj... det här är grekiska för mig... :P

nonhosonno sa...

hehe ok, du får suga åt dig lite information här och hos mina blogg kollegor, det är intressant och kommer gynna dig den dagen då det är dax att öppna pensions plånboken :)