söndag 2 december 2012

Bästa pris

-12 grader, vitt och fint, eld i kaminen, nybryggt kaffe, klev ur sängen 8.30 så sovmorgon blev det med, vilken underbar morgon.

Första advent står vid dörren, idag blir det juldekoration, tomtar och änglar, ljus och stakar fixade vi ju förra helgen. En liten sväng till den lokala affären kan det bli, kompletterings handel.

Julklappsinköp står även det på dagens schema, men det sköter jag över nätet, bekvämt och möjlighet att spara en peng, blir till att leta bästa pris. Har redan inhandlat en mjuk julklapp till min fru, en läsvärd sak till min mor och en spännande sak till far, allt inköpt över nätet. Idag blir det döttrarnas tur. Hur handlar du? Över nätet eller åker du till butiken?

I onsdags var jag inkallad till kontoret för arbetsintervju samt genomgång av den nya tjänsten, allt kändes bra, blev drillad en stund, och diverse frågetecken klarades ut, så nu är det ett urval som väntar.

Önskar Er alla en underbar 1:a advent.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


6 kommentarer:

Stabilekonomi sa...

Är du fortfarande nöjd med surfplattan?
Hela familjen vill ha en så det är nog dags att köpa en även om jag egentligen tycker att det förbrukas nog med tid framför datorn ändå.
Får bli en julklapp.

Anonym sa...

I mitt fall blir det, som vanligt, inköp via internet då hystrin och folkhaven vid jul inte på något sätt skapar en positiv julstämning.
Att prisbilden och möjligheterna till jämförelse av den samma förändras drastiskt till det bättre gör naturligtvis inte saken sämde direkt.
;)

Brasco

minna sa...

själv handlar jag endast julklappar till sonen, och han vill ha pengar! Så det blev enkelt i år! Skönt=)

nonhosonno sa...

Stabilekonomi: Japp den fungerar fint, är nöjda med den, här vill döttrarna ha var sin nu, så den är poppis :) Dock är det ju som du tycker, det sitts en del framför skärmen.

Brasco: Underbart att slippa knö med folk :)

minna: Skönt, lätt och bra, slippa ut i affärer :)

stabilekonomi sa...

Ok det blir en surfplatta men det får räcka med en trots att jag också har två döttrar, de får helt enkelt lära sig att samsas vilket jag tror kan vara bra. De ville ha ett Nintendo ds var för ett par år sedan, nu ligger det enda de fick och samlar damm. Något att tänka på för oss som har flera barn. Det är ju skillnad på sportutrustning osv när barnen måste ha en uppsättning var och spel, tycker jag.

nonhosonno sa...

Ja det är nyttigt att samsas. Lycka till med köpet, tror döttrarna dina kommer bli supernöjda :)