fredag 30 november 2012

Bilbytare tankar

Går fortfarande i bilbytare tankar, lite fram och tillbaks, var på väg igår för att titta på en modell, men ändrade mig när snön anlände, inte optimalt förhållande, samt att den bilen nog rullat lite långt för min smak.

Har även hittat en fin Stilo på nätet som bara rullat drygt 7000mil och kostar under 50.000:- ser fin ut på bilderna och känns som att man får hyfsat mycket bil för pengarna.

Min lilla gröna rullar ju på, men förutom kamrems bytet som nalkas, så har även avgassystemet börjat ge upp, häromdagen släppte en upphängning från systemet, rostangrepp, även skyddsplåten runt bakre burken har släppt, så nu sitter hela härligheten fast med spännband :)

Min gröna är betald, och skall jag byta behöver jag finansiera köpet med ett privatlån eller billån med bilen som säkerhet. Kostnaden för att låna runt 50.000:- fördelat på 5år skulle med en ränta på ca 6% hamna runt 1050:- per månad, känns inte jättespännande att öka månadsutgifterna, men samtidigt får vi en något större, nyare och lite bekvämare bil att åka i.

Det är inte lätt när det är svårt.

Läs även andra bloggares åsikter om 

Inga kommentarer: