lördag 8 september 2012

Högavkastare

Morgonkaffe och nyhetsläsning, Privata Affärer rekommenderar så här på morgonkvisten fyra högavkastande aktier.

Telia Sonera 6%
SCA 4%
Trelleborg 4%
Intrum Justitia 4,5%

Storbankerna följer i SBABs spår och sänker boräntorna, så står du i funderingar på att låsa räntan eller skriva om lånet, är det kanske läge nu då, 2-års räntan står nu i 3,40%

Jag band ett av våra lån i början av februari i 2-år till räntan 3,75%  vilket kändes bra och tryggt, trodde faktiskt inte att den skulle gå ner mycket mer, men tji fick jag :) Jaja så är det, det andra lånet med räntan 4,10% skall ändras i oktober 2013 så vi kan ju hoppas att det fortfarande är fördelaktigt då.

Kör du rörligt eller bundet?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

7 kommentarer:

Högre Inkomst Nu sa...

Jag ska precis ta lån och köpa hus nu i månadsskiftet. Jag kör rörligt och får då en ränta på 3,30% av Länsförssäkringar.
Jag räknar med minst en räntesänkning till under hösten, sedan är det nog dags att binda.

Fri Som Fan sa...

Jag kör rörligt!

nonhosonno sa...

Högre inkomst nu: Grattis till husköpet, kanon!

Fri Som Fan: Ok, låg och bra ränta där med, superbra!

MH sa...

Har lånet delat upp i tre delar och alla är bunda till 3,80% tom Jan 2013.

Vi får se hur vi gör sen.

Bra blogg förresten. =)

nonhosonno sa...

MH: Bra uppdelning på tre där, superläge i januari säkert!

Tackar, skoj att du gillar bloggen :)

Anonym sa...

Kör 2/3 rörligt och 1/3 bundet på 5 år. Band om det 5 åriga lånet och la den sänkta räntan på extra amortering.

nonhosonno sa...

brachyura: Bra mix, gott att amortera lite extra!