lördag 1 september 2012

Guldkorten

Betal och kredit korten är guld för bankerna och kortföretagen, klirr klirr i kassan, inte din givetvis för du betalar. Varje gång du betalar med kortet får handlaren pröjsa en liten avgift, vilket i slutändan betyder mindre i din plånbok.

Självklart skall alla tjäna en peng på sina tjänster, men det finns ingen hejd på marginalerna, alla vill åt dina pengar hela tiden, så håll i plånboken :)

King eller kass?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


2 kommentarer:

minna sa...

cash is king! Jag lärde mig tidigt när jag började med köpstopp att korten var livsfarliga. Har jag pengarna i handen är jag mindre köpsugen...får t.o.m ont i magen vid ica kassan om man spenderar för mycket. Brydde mig aldrig när jag drog kortet...

nonhosonno sa...

Japp cash is king, lätt att dra kortet och så kommer det surt efteråt!