söndag 26 augusti 2012

Extra pengar

Stora tösen lämnade igår in en intresseanmälan till att börja sälja morgontidningar på helgerna, kanon, riktigt bra att hon vill börja tjäna lite egna pengar, får hoppas nu att det finns något ledigt område runt omkring här som hon kan cykla runt på.

Riktigt nyttigt detta, så ungdomarna förstår att pengarna inte bara finns där, utan att man måste göra något för att få dem, en prestation och för det får man betalt.

Nu gäller det för pappa att lära ut rätt oxå, så inte pengarna slösas bort på massa onödigt.

Gör dina barn något för att få in extra pengar?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

minna sa...

tyvärr, min son är riktigt lat....=( vilken duktig tös!!!

nonhosonno sa...

Ok, jo min tös är allt lat hon med när det gäller en hel del grejor, men nu verkar hon intresserad, så får tro att detta blir bra :)

JoF sa...

Min brorsdotter har alltid varit helt ointresserad av pengar, men frågade mig igår hur man skulle göra för att tjäna lite extra.

Hon ville jobba och hade hört att barn under 16 inte fick det.

Hur gammal är din tös och vad är det som gäller egentligen?

nonhosonno sa...

Hon fyllde 13 precis, och då skall det tydligen vara ok att sälja morgontidningar. Där jag jobbar är åldern satt till 16år på sommarjobbare men det är en intern överenskommelse, så vågar inte ge dig ett bra svar tyvärr.