tisdag 31 juli 2012

Mellandag

Mellandag på börsen i väntan på bättre tider? Ett och annat guldkorn verkar det iallafall finnas en sådan här dag.

Själv har jag idag köpt några aktier i Avanza Bank, så jag går emot mig själv lite, eftersom jag enbart skulle bygga buffert just nu, men köplusten i mig vann. Det var inte många och det får bli en liten motvikt till räntor och obligationsfonder som jag har i avtalspensionen och ppm.

De aktieslag jag sitter på just nu är då Avanza Bank och Traveas.

Var uppe länge igår, hjälpte mina föräldrar igår kväll och efter det kollade jag en film, så det är ingen större fart på mig idag, sov länge, och nu går jag mest här och skrotar.

Frun har precis åkt iväg på jobb och kommer hem först imorgon, kvälls och nattpass, ingen större hit med de tiderna tycker jag, ger inte speciellt mycket mer i plånboken heller, som tur är det inte så många fler sådana pass inplanerade för tillfället.

Vad gör du idag?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

minna sa...

vet hur det känns. har tyvärr en massa nattpass kvar, men å andra sidan får jag nästan dubbel lön, så för mig blir det värt det ekonomiskt. men det känns jobbigt att lämna familjen...

nonhosonno sa...

Ja får man bra betalt kan det vara värt det, eller ja, då känns det bättre iallafall. Dock är det nog inte supernyttigt för kroppen att jobba så, svårt att ställa om osv.