fredag 20 juli 2012

Fredagsfonder

Halvligger i soffan, lyssnar på Sabaton och smuttar på en kall, livet är underbart! Fyra veckors semester har jag nu framför mig, riktigt nice :)

Gjorde lite förändringar idag i min och frugans ppm samt avtalspension. Fördelade om och plockade in obligations och räntefonder. Viktade om från att ligga 100% i aktiefonder till lite blandat på de olika kontona men runt 70% obligation och räntefonder samt 30% aktiefonder.

Jag plockade in Danske Invest Sverige Likviditet, Öhman Realobligationsfond och Öhman Obligationsfond i min avtalspension, tillsammans då med Avanza Zero. I ppm fyllde jag på med Nordea Obligationsfond, SPP Obligationsfond och Öhman Företagsobligationsfond, och där finns även Avanza Zero och Handelsbanken Råvarufond.

Frugan fick in AMF Räntefond lång samt Folksam Obligationsfond i sin ppm tillsammans med tidigare Avanza Zero och Handelsbanken Råvarufond. I den andra blev det sälj på aktiefonden och köp på Folksam Obligationsfond samt Folksam Penningmarknadsfond med fördelningen 70-30.

Har du gjort några förändringar i pensionen nyligen?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: