fredag 13 januari 2012

Korv a la lchf

Pendlat lite upp och ner med vikten nu i veckan, vilket har sin förklaring i att jag firade en födelsedag, tårta i dagarna två! Vågen stod på 108,6 kg när jag klev ur sängen i morse.

Slängde ihop en korv stroganoff till mig och kidsen, coleslaw till mig, och mos enligt önskemål till barnen :)

Korven tillagades tillsammans med 3dl grädde, 3 msk creme fraisch, en skvätt tomat puré, en klick senap samt lite svartpeppar och grillkrydda.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips bara. Nu vet jag inte vilken falu du har köpt, men en "vanlig falukorv" Innehåller bara ca 30% kött, alltså inte särsklit lchf.

nonhosonno sa...

Tack för tipset, fast här käkar vi riktig mat :) Korven innehåller 70% kött och endast 4,5g kolhydrater per 100g

Anonym sa...

Falukorv måste innehålla minst 40% kött för att få kallas Falukorv.
Inte speciellt högt men rätt ska vara rätt.
/ P