måndag 16 januari 2012

Budget uppföljning

Har efter genomgång av budgeten hittat 2 poster på "kommunikationskontot" som gick att ändra, så idag har jag skiftat från prisavtal kväll/helg till prisavtal mini hos Telia på ip telefonin, vilket gör en besparing av fast utgift på 30:-/mån.

Hittade sedan ett mobilt bredband på abonnemang som jag haft liggande i reserv, har mailat in om uppsägning på det, och där sparar vi in 89:-/mån i fast utgift.

Total besparing idag 30+89= 119:-/mån

Kommer frampå skaffa mig ett mobilt bredband med kontantkort istället, då kostar det bara när jag använder det, vilket blir några gånger per år.

Hur stor besparing har du gjort idag?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mobilt bredband måste väl vara en helt meningslös utgift när du har iphone att nyttja vid övrigt haveri?

nonhosonno sa...

Helt rätt! Fick idag lära mig att det går fint att koppla upp iPhonen genom laptopen om det skulle behövas, visste väl det egentligen bara att jag inte riktigt kopplat 1+1 :)