lördag 20 augusti 2011

Lördagsröj

Har fått gjort en hel del idag så nu känner jag mig lite småtrött :)

Började med ett redigt intag av frukost/lunch, stekt falukorv och ägg, mumms ner i kistan. När alla var mätta så drog vi in till byn och storhandlade, så nu är kylen fylld.

På schemat stod även gräsklippning, grönt och saftigt efter regnet som varit.

Lagning av stenskott på bilen, gick dock fort då jag redan hade grundat tidigare i veckan.

Rengöring samt målning av fönster och karmar, målade med en brun lasyr, det blev riktigt bra om jag får säga det själv :) hälften av fönstren är nu gjorda, resten får jag klämma in under nästa vecka.

Dammsugning av huset, hade ingen lust men det var lika bra att köra på, gott att få gjort så mycket som möjligt. Imorgon skall vi hjälpa till med en flytt, så då kommer det inte hända något här hemma, förutom slapp i soffan på kvällen!

Det är det här som kallas semester :)

Hoppas ni har en underbar lördagskväll där ute. Nu skall jag ta en kall!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: