fredag 6 maj 2011

Smart drag!

Jag gjorde ett byte i min ppm portfölj i veckan, var inte nöjd med min utveckling för året, så bytte Avanza Zero, den enda som låg över plusstrecket, mot Handelsbanken Råvarufond, bra timing som vanligt! Får hoppas på positiva reaktioner i USA.

Min strategi så här långt för 2011 har inte burit någon frukt, får hoppas vinden vänder snart. Ligger för närvarande -5% för året. Den riktiga surdegen är GustaviaDavegårdh Kazakstan som ligger back 13%

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför byter du den enda fonden som ligger på plus?
Tips? Att tro på de fonder man valt ska ska bära frukt även under vintertider är nästan ett tecken på dumhet. Iallafall okunskap. Viljan må kunna flytta berg, men inte ekonomiska sådana.

Lycka till!
Mvh Stefan

nonhosonno sa...

God morgon Stefan. Jo min tanke med det är följande, en fond med plus tynger inte min portfölj vid en försäljning, kan jag då hitta en annan fond som går ännu bättre istället räddar det upp % lite.