söndag 13 februari 2011

Livets goda?


Har inte varit speciellt engagerad i min ekonomi senaste veckan, börsen känns sådär och tankarna har istället infunnit sig på annat håll, funderingar på varför vi sparar har korsat min hjärna, buffert är givetvis nödvändigt, men annars? Tar vi tillvara på tiden tillräckligt, lever man? Använder vi pengarna fel? Spara nu för att leva sen!?

Har dock planerat lite skoj inför sommaren, fixat biljett till Sweden Rock samt campingplats :) Några veckor efter det blir det ett besök på Ullevi och Iron Maiden. Nu gäller ju detta bara herrn i huset :) så det måste bli något gemensamt också, som hela familjen har skoj av, någon liten resa kanske? Är sugen på Florida och Orlando, ett besök på Disney hade barnen gillat! Now we talking!

Vad har du/ni för funderingar?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också funderat i samma banor- är man kanske för inriktad på att spara pengar och då missar att njuta? Tror det är vettigt att planera in små "njutningar" då och då för att skörda lite av frukten så att säga. Värt att filosofera över iaf.

Anonym sa...

Jag har extremsparat ett tag, verkligen försökt vara ekonomisk. Det är ju tyvärr att ge upp livet ett tag. Jag grunnar verkligen på att göra femtio-femtio med mina inkomster efter att de nödvändiga betalts för månaden. Men... det kommer att bli svårt, känner jag.

nonhosonno sa...

Ja det är svårt. Det finns så mycket man vill göra, så många funderingar på vad som är/blir bäst!