onsdag 13 oktober 2010

Årets affärskreatör 2011

Fick ett litet mail idag med tips om Årets Affärskreatör, så publicerar det här ifall det kan få någon av er som läser att ansöka och kanske vinna :)

Årets Affärskreatör 2011 är en utmaning för unga entreprenörer med innovativa idéer och en bevisad känsla för entreprenörskap. Genom att anta utmaningen och skicka in en ansökan där idéer och sjösatta projekt beskrivs, har man chansen att bli tilldelad utmärkelsen Årets Affärskreatör 2011. Utmärkelsen innebär förutom äran, att Årets Affärskreatör kvalificerar för en studieplats vid någon av Handelshögskolans kandidatprogram. Normalt sett har de ansökande till Kandidatprogrammen ett snittbetyg på 19,8 i slutbetyg. Nu vägs även tidigare erfarenheter in och betygskravet är därför sänkt till 18,0.

Efter att Handelshögskolan i Stockholm gjort ett urval av kandidater utifrån deras formella meriter, bedöms bidragen av en jury bestående av framstående profiler från näringslivet som tidigare studerat vid Handelshögskolan i Stockholm. Bland annat kommer Michael Storåker - Vd för Bukowskis, Günther Mårder - Vd för Aktiespararna och Christer Gardell - Managing Partner på Cevian Capital att sitta med i juryn.

http://utmaning.hhs.se hittar du mer information om tävlingen och ansökan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Ann Christin sa...

Hej

Jag valde att sälja mitt guld till Guldbrev. Guldet var 18K guld och vägde 11 gram. Enligt Guldbrevs hemsida så betalar de 170 kr/g för 18K guld. Guldbrev mottog mitt guld och värderade det till endast till 1485:-. Jag kontaktade guldbrev som då sa att 170 kr/g endast gäller ifall man skickar paketet dagen efter man beställt det. Detta var dock omöjligt för mig då jag mottog paketet 2 dagar efter jag beställt paketet. Det andra var att de tog en värderingsavgift 15/g eller minst 75 kr. Jag begärde genast att de skulle skicka tillbaka mitt guld till mig då jag anser mig blivit lurad. Vill varna alla att inte använda detta företag eftersom det utger sig som att de betalar bra men i själva verket betalar de mycket sämre än de flesta. Tycker också att Guldbrev tydligare ska informera kunderna om denna snabbhetskampanj som de kallar det och deras avgifter.

Amanda sa...

Hej!


Kommentaren ovan från Ann Christin har kopierats och spridits över många olika bloggar och sajter. Vi tycker att detta är mycket konstigt då denna Ann Christin inte finns registred som kund hos oss. Vi kommer självklart utreda detta noggrannare för att få reda på vem som egentligen ligger bakom detta.

Snabbhetskampanjen kan man läsa mer om på hemsidan, där villkoren tydligt står. Känner man sig ändå osäker eller har några som helst frågor är man alltid varmt välkommen att höra av sig till oss på kundtjänsten!

Med Vänlig Hälsning
Amanda, Guldbrev, 08 – 12 00 28 00