söndag 10 oktober 2010

101010

God morgon, idag är det den 10 oktober 2010, vilket är jämnt och bra, många brukar ex gifta sig vid såna här datum, hur det är idag vet jag dock ej :)

Sitter med en kopp kaffe och läser om en ny bank, en bank utan lån kan aldrig krascha, sådana banker skulle givetvis redan varit på plats.

HQ Bank fick hemligt stöd från Öresund går det att läsa om på E24 samt gårdagens Di, ja det verkar som soppan fylls på, några fler lik i garderoben tro?

Per Penning fyller på sina utmärka inlägg, denna helgen med hur du skyddar din privatekonomi.

Aktiespartacus gör ett inlägg om buffertspar och vikten av att betala av dina lån.

Sebbemax har viktat om i sin portfölj av investmentbolag, jag sitter ju själv med Ratos och Öresund, men efter helgens läsning om Öresund så vet jag inte, jag gillar Hagströmer, men det är lite för mycket just nu.

Ekonomisk trygghet är inne på buffertspar och lån.

Mors Spargris har haft en underbar sommar :)

Mot miljonen har en trevlig aktieportföljs uppdatering.

4020 har ett inlägg om Warret Buffetts strategi på svenska.

Nu dax för en kopp kaffe till, sen blir det dusch och göra sig fin, det bär nämligen iväg på dop idag, på dagen 101010 :)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 kommentarer:

Spargrisens Mor sa...

Tack för detta inlägget från dig.
Och ha en bra dag 101010:)

aktiespartacus sa...

Tack för reken. :)

101010 fenomenet är kul.Försökte själv "tima" ett inlägg kl. 10:10.

Per Penning sa...

Tack för uppmärksamheten! :)

nonhosonno sa...

Varsågoda :)

JobbochFirma sa...

Tack för en bra blogg!
Har lagt till den i min länklista. Gillar du min får du gärna göra detsamma. //JobbochFirma

nonhosonno sa...

Tackar :) Har lagt upp dig nu.