lördag 18 juli 2009

På utdelnings humör

Har suttit och tittat på utdelningar och vilka bolag som ligger närmast för att "dela" ut lite. Helt klart är ju att det mest optimala är ju att få en slant varje månad, men det blir svårt om man enbart har svenska aktier, skulle behöva krydda portföljen med några amerikanska, vilket inte går hos Avanza Mini, måste byta upp mig till Avanza Bas, men då blir courtaget för mina småaffärer mycket högre. Funderar på att öppna depå hos Nordnet för mina amerikanska köp. Får leta mer info.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

Anders sa...

Jag kontaktade Avanza för några dagar sedan i den frågan och fick svaret att man kan ha både avanza mini och även deras vanliga. Däremot kunde man inte enkelt/snabbt föra pengar mellan dessa 2.
Så kontakta dom och fråga du också så får vi se vad du får för svar.
Jag tänkte ha mini för svenska köp och den andra för USA precis som du.

nonhosonno sa...

Hejsan Anders, ok, kanon, jag skall kolla jag med då. Ja mini för svenska köp då man vill ha så billigt courtage som möjligt :) Tack för ditt svar.