onsdag 29 juli 2009

Mätt som en plätt! Eller?

Stortösen leker, frugan och lilltösen dammsuger utealtanen och jag slappar :) Halvligger faktiskt i soffan, mätt och belåten. Känns bra!

Har inte arbetat så mycket med ekonomin sedan sist, gjorde lite annat igår, men idag betalade jag iof en räkning som inte skall betalas förrän sista augusti, skönt att lägga den till handlingarna en månad tidigare.

Jag och frugan har bollat lite idéer angående den nyaste bilen, ett litet frö gror i våra hjärnor, kanske skulle vi sälja den med, betala av lånet och köpa en billig bil till istället för pengarna som blir över, det skulle innebära att en räkning på drygt 1000:- skulle försvinna. Visst är det underbart med en ny bil som rullar, men är det värt det egentligen? Frugan skall ju börja studera i höst så det är ju inte fel att få ner de fasta utgifterna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

minna sa...

visst är det skönt att slippa räkningar men man måste ha livskvalite också. Jag ångrar bittert att jag sålde min bil! =(
Jag vill ha den tillbaka min fina mercedes. Jag tänker på den varje dag. Men å andra sidan är bilar min passion. Om man inte är helt biltokig, då kanske det är en smart ide.

inte miljonär än sa...

Bil är underbart och bekvämt, har själv lånat en bil under sommaren och det ger ju ändå mycket frihet. Men smakar det så kostar det självklart och att känna sig ekonomiskt "lättare" är ju också en frihet.

nonhosonno sa...

minna: förstår dig, Mercedes är mumms, jag gillar bilar jag med, men nu är det den nyare lilla Getzen vi pratar om, och den ligger mig inte lika varmt om hjärtat även om jag tycker det är en trevlig liten billig bil :) Sälja den och köpa något roligare fast äldre och så slipper vi utgiften.

inte miljonär än: ja bil är underbart, men det kostar, nu skall vi inte göra oss av med dem, utan funderar bara på att sälja av den som vi har lån på och köpa en äldre utan lån.