söndag 5 juli 2009

Framgångssteg

7 steg till framgång
  • Fråga dig själv: Vem vill jag vara om 20 år? Vad vill jag orka göra? Hur ska jag uppnå det? Måla upp en bild av dig själv – hur du är och hur du vill vara.
  • Peppa dig själv genom att tänka på andra tillfällen när du har lyckats. Gör en lista över sådant du är stolt över.
  • Var redo för förändring. För att lyckas måste du vara beredd på att sätta förändringen före andra projekt i livet.
  • Sätt dig själv högt på prioriteringslistan.
  • Fråga dig själv: Vad ska behöva hända för att jag ska ta itu med min hälsa, ska jag behöva bli dödssjuk?
  • Sätt dig ner och tänk tankarna medvetet.
  • För att klara att hålla motivationen uppe när det är som svårast kan du skriva upp alla bra argument till varför du gör det här och ha lapparna nära till hands i alla lägen.


Aftonbladet listar 7 steg till framgång, tänk dig smal. Ovanstående kan man givetvis använda som redskap till att nå framgång inom andra kategorier.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: