fredag 24 juli 2009

En vecka!

Sådär då var första arbetsveckan avklarad, skönt med helg :) Vi har varit inne i byn och hyrt några filmer samt varit på Lidl och handlat lite bacon, mjölk m.m.

Lönen kom in på kontot idag, alltid trevligt, en liten slant fördes över till min depå för köp utav aktier, utdelningsaktier!

Sitter och studerar mäklare, har ju Avanza Mini idag, funderar på om det går att öppna ett till konto hos Avanza för utlandsaktierna, då jag inte vill ha högre courtage på mina småaffärer. Tittar även på Aktieinvest efter inlägg av Per, jag har haft depå hos Aktieinvest runt 1998 då jag började med aktier och sedan var jag med i Börs-SM, men flyttade senare över allt till Nordea. Får studera lite till :)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

minna sa...

Alltid skönt med lön=) Sparar du alltid undan först dina 10% ? =)

nonhosonno sa...

Ja det är det bästa när stålarna trillar in :)

Ja nu skall det sättas undan 10% regelbundet, tidigare gick det inte alltid så bra när frugan fick lite pengar, vi var ju tvungna att nalla titt som tätt, men nu ser det ut som om det kommer fungera :)