måndag 20 juli 2009

Dag 1

Ja då var dag 1 efter semestern gjord, tillbaks på arbetsplatsen, tjohoo ;) Har efter jobbet tvättat bilen och handlat lite mat.

Har inte hunnit kolla in och jämföra mäklare ännu, men 40procent har gjort ett inlägg om amerikanska aktier med utdelning, kanon!

Ekonomisk trygghet räknar på hur mycket aktier man behöver för att få en trevlig månadsavkastning.

Dubblingsleken, dubbla en krona upp till åtta miljoner, skoj :)

Vad skulle du göra om du hade 10 miljoner? Pengar och Cash har en liten undersökning.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 kommentarer:

Zeke sa...

Dubblingsleken helt klart jag börjar med den så fort jag hittar 1kr.

ha det gött

nonhosonno sa...

:) Kör så det ryker

Anonym sa...

Hej. Viljan att tjäna pengar är stor även här. Tänkt försöka göra det så småningom på mina LCHF-recept.
Sen att jag mår så bra av att äta den här kosten, är ju en extra bonus.
Titta gärna in på min blogg, så kan Du få lite tips på god lättlagad LCHF-mat.
Ha det bra/ Birgitta

nonhosonno sa...

Hej Birgitta, jag springer in på din sida, kanon med LCHF recept, tack :)

Anonym sa...

Nonhosonno; Varsågod, jag tycker det är kul att dela med mig av mina gamla Kock-kunskaper. Extra skoj eftersom LCHF är nytt för mig sen i mars. Så det blir att skapa nya rätter hela tiden.
Lycka till med Ditt LCHF-ande :)

Fru S sa...

Frågan om vad man skulle gjort om man hade 10 miljoner är intressant. Jag svarar helt olika idag än vad jag skulle gjort för bara något år sedan. Jag intalar mig att det är på grund av att jag blivit mer vuxen och mer ansvarstagande sedan jag fick barn, men egentligen tror jag bara att jag blivit hjärntvättad av min man att tänka på framtiden ;)

(vilket bara är bra), men så vidare vuxen tvivlar jag på att jag är =) Hahahahaha =)

Första dagen efter semestern är alltid den segaste för då vet man att det är nästan ett helt år kvar till semestern nästa gång. Men å andra sidan så får man se det från den ljusa sidan. Det är en dag till avklarad och ju mer pengar du tjänar och ju mer du kan spara ju längre blir din semester i framtiden =)
(man får vara glad för det lilla)

Dessutom så är vädret ändå riktigt dåligt i alla fall här. Jag som åkte till västkusten för att min släkt här tyckte det var så VIKTIGT att min son skulle få bada i havet. Hmmm det har varit fint 3 dagar på 2 veckor och vi har badat i havet 1 gång. Tur att vi bor gratis och inte betalar flera tusen i veckan för att bo också =)

nonhosonno sa...

Birgitta: Ja LCHF är skoj, tack, lycka till du med.

Fru S: Ja man tänker annorlunda nu än man gjorde förr, helt klart. Sen har man ju barnasinnet kvar ändå :)

Jag jobbar bara några veckor, har mer semester sen, underbart. Ja nu är det bara att spara så man kan vara ledig ännu mer sen :)

Gott att bo gratis, det är ju nästan det bästa :) men som du säger, vädret kunde vara bättre.