onsdag 8 april 2009

Nikotinberoende!

Det var inte så lätt som jag trodde, min trötthet berodde nog till stor del på avsaknaden av nikotin, jag har idag snyltat några snusar, så imorgon får jag gå till apoteket eller affären och köpa mig nikotintuggumi. Det var nog döfött att tro att det bara var att sluta tvärt med snusen. Jag får ta nya tag.

Svängde förbi bolaget på vägen hem, köpte två flaskor ekologiskt rött vin, nu är påsken räddad :)

Ikväll skall jag sätta mig och göra en liten budget, skall göra upp en liten ekonomisk plan och fila lite på det här med buffert. Är lite mer på g idag känner jag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

eriksjos sa...

det funkar! bara att tokbestämma sig.
Jag slutade snusa för ett par år sen, efter cirka 15 år. Sista tiden gick det åt en 2-3 dosor portionssnus om dan.
Hade några tuffa nätter med kallsvettningar, huvudvärk och sånt första veckan, sen gick det bra. Gäller bara att stå ut ett par dar.

nonhosonno sa...

Ja jag vet :) men det är svårt, viljan slåss mot den goda snusen.

Gott jobbat, måste vara skönt. 2-3 dosor om dagen är riktigt mycket.