lördag 7 mars 2009

Röjningsarbete!

Frugan har hållt på nästan hela dagen igen, nu har hon röjt i garaget i källaren, jag fick hjälpa till lite också flytta och dona, hon har varit jätteduktig. Skoj när man ser resultat, en hel hög med saker som skall slängas, blir mitt jobb nästa vecka, blir till att köra till tippen och återvinningen. Nästa röj blir alla skor, det är bra, då finns det lite att sälja :)

Nu sitter jag och frugan och tittar på andra chansenmelodifestivalen, lilltösen har precis somnat och stortösen äter kvällsmat. Jag har hällt upp ett glas vin, får se om magen gillar det, har fått lite magknip av något jag ätit idag, kanske lite för mycket cocos.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

Spargrisens Mor sa...

Ni är enorma på att röja! Det blir säkert jättefint, och livet kommer att bli lättare, det blir det ju alltid när man har röjt undan en del bråte.
Ska gå på i våra förråd och garderober till våren och försommaren.
Känns lite för jobbigt att tänka på sånt röj just nu. Har annat att hålla på med och att få klart nu i vinter. Och, i vår så ska jag/vi fixa med trädgården också. Förnya rabatter och nå´n häck. Kul när man kan börja vara ute mera, just nu har vi snö kvar här, och i morgon kommer mera av den varan visst.

Ellinor sa...

Som föregående "talare" tycker jag ni röjer mycket .. !! Vi skulle också kunna röja mängder på vår gård, men jag är så förtjust i var enda liten detalj här .. så det tar emot ..
Av mina kuriosa, så har jag en sockertopp från början av 1900 talet tror jag:)

nonhosonno sa...

Tackar. Ja det känns bra, fast det tar emot att börja bara, tur frugan har haft energi :) Våran källare har sett hemsk ut, massor av saker i högar.

Ja det skall bli skönt när man kan börja greja ute.

Den sockertoppen kan nog vara värd en slant skulle jag tro.