torsdag 19 februari 2009

Waste of Money!

Mitt nikotin och snusberoende är waste of money, bortkastade pengar, förlorade pengar, helt vansinnigt. Jag förbrukar en dosa varje dag, 365 dagar om året. Räknar jag på lägsta pris i en lokal butik blir summan 28*365= 10220:- om året, men då det ibland blir dyrare inköp gör jag ett snitt på låt säga 32:- vilket då blir 32*365= 11680:- per år, och jag har nyttjat detta i 20år!! Crazy money, tänk vad vi kan göra för den summan, leva som kungar på semestern, festa fett 1 gång i månaden, lägga nytt tak på verandan igår, buffert, amortera kortkrediter, listan kan göras hur lång som helst. Det är snart dax att ta ett beslut, det blir inte lätt men fyyyy vad pengar.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmm...jag håller med dig..! Jag snusar oxå men jag "låter bli" = blundar för sanningen och fortsätter...;-)

Thea sa...

Sedärja! En väldigt bra anledning till att sluta! :) Lättare sagt än gjort förstås men ekonomin borde vara en bra morot.

Spargrisens Mor sa...

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=4636&a=6139
Kolla på den du! Bara ett exempel av många sighter där man beskriver snusandets faror.
Snus är ju värre än rökning, för hälsan, om man läser allt om det.
Verkar vara ohälsosamt för ekonomin också. Men, inget lätt beslut att sluta. Kanske sluta successivt är lättare. Finns inte snusavvänjning vid vårdcentral e dyl.?

Anonym sa...

Jag snusar också en dosa om dagen och kommer aldrig, aldrig att sluta. Varenda gång jag lägger in en snus hör jag änglakörer och trumpetfanfarer, så mycket älskar jag det :) Det är helt klart värt pengarna!

Per Penning sa...

Jag ser det som sådant att jag inte vill känna ett beroende av något. Jag behöver ju mitt kaffe, exempelvis, men jag kan känna en viss aversion mot att göra det. :)

minna sa...

sambon snusar! Det blir mycket pengar på ett år!!Men vill inte gnälla om sånt utan hoppas på att han lägger av=)

nonhosonno sa...

Peggygirl: Förtränger sanningen :)

Thea: Ja ekonomin är en bra morot.

Mor: Hälsan är givetvis det viktigaste, men vågar inte titta på länken.

Allamagoosalum: Ja det är ju underbart att lägga in den.

Per: Snus och kaffe är toppen :)

Minna: :)