onsdag 18 februari 2009

The American Dream

The American Dream, bli rik, ekonomiskt oberoende och framgångsrik, det är min "dröm" också, min dröm skall bli en sanndröm :) Idag har Finansfilosofens Funderingar skrivit riktigt bra inlägg om Mål. Ikväll får det bli The Secret på TV´n :)

Idag har det ju varit mycket negativa rapporter pga Saab på nyheterna, jättetråkigt besked men väntat, regeringen står fast vid sitt tänk om inga skattepengar till GM/Saab, vilket jag instämmer i. Jag tror dock att om ett par år så kommer det komma något gott ur den här sörjan ändå.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag söker en investor som vill utveckla en ide med mig och delat ägarskap.

Nogon som har inflytande och pondus och stå emot dom stora oljebolagen.

(Som våra politiker tjänar)

Min uppfinning berör en generator som kan ersätta motorerna i bilar och bränslet.

Ersätta bränsle i alla fordon och ge hus värme och el.

Det är lustigt men jag har hört runt lite med mina vänner som några har eget företag och några är uppfinnare.

en av dem berättade hur han uppfann en pump till bilmackarna som kunde leverera vatten,luft, och olja.

Han hade beställningar från Ok,shell och jet.

Prototypen var klar och patenten tagna.

Utvecklingsfonden hade lovat han hjälp.

sen när det gällde hade den ansvariga slutat på sitt jobb och statens utvecklingsfond hörde aldrig av sig.

det är lustigt med tanke på all reklam staten bombar oss med ang miljön och alla extra skatter vi ska betala så finns inget stöd eller intresse för min uppfinning.

Tycker det säger en hel del om att bibehålla monopol.

Det ska se bra ut utåt men igentligen är samhället ett stort skämt.

Det är som när man lär ut rättigheter till barn i skolan men i verkligheten existerar dom inte annat än i ens eget huvud och avgörs av den stora massans indoktrinerade medvetenhet.

Föressten jag är inte född i sverige men uppväxt här.

Har ochså en gång i livet begått brott.

Så ta och utvisa mig.

Skitregering.

Folket är för dumma för att ha det gott.

Vill man ha det gott agerar man och kräver.

Något som den passiva svenska befolkningen tycks ha glömt hur man gör.

Osämja och att fol inte samverkar är vad som ger psykopat ledarna makt till att ljuga mera för oss till sina privata agendor.

Och dom agerande klassas som terrorister

nonhosonno sa...

Hej Mike, låter som en mycket spännande idé, tyvärr har jag inte musklerna att gå in som investor. De stora bolagen kämpar emot så länge dom kan när det gäller alternativa saker, de vill inte förlora intäkter.