tisdag 23 december 2008

Målgång för julgrisen

Jag snubblade på målsnöret och blev god 2:a, en silvermedalj :) Jag är mycket nöjd med min prestation även om jag självklart ville ha guld. Det var ett jämnt lopp, jag och julgris 3 var 0,2 kg ifrån varann i fredags så julgris 1 gjorde ett starkt upplopp och slog oss båda, hmm doping kanske??
2 julgrisar klarade inte målet 5 kg och får bjuda oss andra på frukost.

Julgris 1: -7,9 kg
Julgrisen: -7,5 kg
Julgris 3: -6,8 kg
Julgris 4: -3,4 kg
Julgris 5: -2,4 kg

LCHF metoden fungerar bevisligen alldeles utmärkt, jag mår bra, har inte varit hungrig eller speciellt sugen på nått "dåligt" under dessa 5 veckor, har missat kosten vid några tillfällen, två julbord och en halv pizza när suget kom. Har inte ätit chips, godis eller druckigt dricka, förutom vid julborden. Är stolt över mig själv som fixade detta, nu är det läge att se långsiktigt, BEACH 2009 HERE I COME, målet får bli 2 kilo i månaden i 6 månader, alltså 12 kg till sommarn, borde fungera. Imorgon är det julafton och mycket mat brukar det bli, jag skall tänka på vad jag äter, men under kommande vecka så skall jag äta lite "onyttigare", så startar jag om precis efter nyår.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Spargrisens Mor sa...

Jämansch... så duktigt att inte fuska mer än så, och att kunna klara av 7,5 kg på fem veckor!!!
Lyckost,du måste vara, som kommit igång så bra! Jag har också märkt att sötsuget försvinner och man är mätt länge på LCHF-kosten. Men det går inte fort i kg här inte, mest märks det på midjemåttet i cm!
God Jul!

nonhosonno sa...

Tack. Jag missade att mäta midjemåttet när jag startade, men det märks på byxorna, har fått dra åt livremmen samt att jag fick på mig ett par som legat längst ner i byrålådan :)
Jag stod still under 2 veckor men nu sista veckan tog det fart igen, började med cocosfett och uteslöt mjölken.
God Jul på dig med!