torsdag 11 december 2008

Medlemslån

Har suttit och gått igenom lite villkor och tittat på räntesatser. På vårat medlemslån fann jag till min förskräckelse att räntan för närvarande ligger på 9,40% alltså inte sänkt, gick in på min banks hemsida för att se aktuella utlåningsräntor och ser att om man tecknar medlemslån idag så är räntan 6% ??? En skillnad på 3,40% alltså, då är min upprörda undran, skall inte alla som har medlemslån betala samma ränta? Det är ju inte ett lån hos en bilhandlare precis, där alla kan få olika räntesatser. Får inte ihop detta riktigt, så jag slängde iväg ett mail, hade inte möjlighet att ringa, och svaret blev;

"Uppdateringen i Internettjänsten har blivit försenad. Detta ska ske inom
kort. Om du avvaktar så ska du se den korrekta räntan när du är inloggad."

Ingenting om skillnaden på 3,40% och dom skall inte inbilla mig att dom kommer sänka räntan med så mycket. Får nog ta och gå in på banken.......

Skulle givetvis haft större koll på detta, men har autogiro på det lånet och jag tog ju för givet att det var rätt och samma ränta till alla kunder som har samma lån. Är lätt irriterad....

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

minna sa...

jag har börjat räntekolla allt. Såg att räntan på mina sparkonton var sänkta, men antar att det inte gör så mycket när bolånen sänktes så mycket. Coopkortet har kvar den höga sparräntan! Om dom kommer att fortsätta med det så ska jag börja buffertspara till ett matkonto hos dom.

nonhosonno sa...

Ja nu måste man gå igenom allt, och ofta, känns inte skoj att behöva betala mer än nödvändigt. Coop kortet har haft en rätt schysst ränta, men den kommer säkert sänkas oxå :(
Det verkar som det löser sig med medlemslånet :)