onsdag 31 december 2008

2008/2009


Ja då var ytterliggare ett år till ända, och ett nytt skall ta form, tiden rusar fram i ett hiskeligt tempo. Imorgon när vi vaknar är det 2009 och nya utmaningar väntar.

Under året som gått har jag börjat spara i aktier och fonder igen, börjat buffert spara, gått igenom div utgifter, ändrat abonnemang på fast telefoni till ip telefoni, ändrat mobilavtal, skrivit om ett medlemslån. Jag har ändrat kosten till LCHF metoden och gått ner i vikt.

Nu när 2009 är här så börjar vårat köpstopp, det skall bli ännu bättre koll på ekonomin, mer buffertsparande och kanske lite mer till aktier och fond sparande. Jag skall fortsätta med min kost och gå ner ytterliggare 12 kg till sommaren.

Trots finanskrisen ser jag positivt på det kommande året, tror det kommer bli bra, skulle frugan få fast jobb så skulle det vara pricken över i:et.

Gott Nytt År till Er alla!!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en mycket bra plan. Se om sitt hus och sparande och nu är vi igång. Härligt.

Vill önska en god start på det nya året.

nonhosonno sa...

Tackar, god start på dig med.